System powiadamiania Kiedyprzyjedzie.pl wdrożony w Tychach

Tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej poinformowało o wdrażaniu nowoczesnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Od 20 listopada wszyscy pasażerowie wyposażeni w telefony komórkowe lub Internet mogą z niego korzystać.

Korki, objazdy, wypadki na drogach, pogoda – wszystko to powoduje opóźnienia. Zdarza się, że przychodzimy na przystanek i zastanawiamy się czy autobus już odjechał, czy nie jest opóźniony. Zimą z kolei wychodzimy często na przystanek wcześniej, a spóźniający się autobus, zmusza nas do czekania kolejnych kilku minut na mrozie. Teraz te problemy mają się skończyć.

- Po raz pierwszy pasażer będzie miał bezpośrednią i aktualną informacje czy dany autobus już odjechał, czy jest opóźniony i to nie stojąc i czekając na przystanku, ale w domu, w pracy, na spotkaniu, czy na zakupach, itd. Obsługa systemu przez pasażera jest bardzo prosta, nie trzeba dodatkowego programu do jego obsługi. Wystarczy do tego tylko telefon komórkowy – mówi Andrzej Kowol – prezes PKM.

Z systemu będzie można skorzystać na trzy sposoby:

  1. poprzez stronę www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl,
  2. z serwisu mobilnego na telefonie lub tablecie,
  3. serwisu sms (wysyłanie sms pod numer 664 070 971 - koszt zgodny z taryfą operatora GSM) o treści: tychy.<numer przystanku> (np. tychy.2). W początkowym okresie działania serwisu (kilka tygodni) promocyjnie koszty sms-ów zwrotnych pokrywać będzie PKM Tychy. Z jednego numeru telefonu można wysłać dziennie 5 zapytań.

 

 

Ułatwienia dla pasażerów to nie jedyne zalety nowego sytemu, dzięki niemu pełną informację o aktualnej sytuacji w komunikacji miejskiej będzie miał dyspozytor.

- To znakomite narzędzie do zarządzania flotą autobusów. System pomaga dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy – dodaje Andrzej Kowol.

Mapa jest aktualizowana, co kilkanaście sekund, więc informację zarówno pasażer, jak i dyspozytor mają na bieżąco. Program generuje też sporo danych statystycznych, które analizują m.in. czas przejazdu autobusów, na ich podstawie można wyciągnąć wiele interesujących wniosków np. udoskonalać rozkład jazdy.

Dodaj nowy komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
Back to Top